بهینهسازی سایتهای فروشگاهی برای جستجوهای محصولمحور

راهکارهای برتر برای بهبود سئوی فروشگاه آنلاین

هرچند با استفاده از Google Keyword Planner، می توانید حجم جستجوی تقریبی و CPC را پیدا کنید. به یاد داشته باشید، هدف این است که درک کنید مشتریان در سطوح مختلف سفر خریدار با چه مسائلی روبرو هستند، بنابراین می توانید محتوا تولید کنید و سایت خود را برای نیازهای جستجوی آنها بهینه کنید. راه دیگر برای کشف کلمات کلیدی قصد خریدار این است که بررسی کنید که مردم چه پرس و جوهایی را در جایگاه شما جستجو می کنند. کاربرانی که یک عبارت را جستجو می کنند به دنبال درک بهتر مشکلی هستند که با آن روبرو هستند یا هدفی که می خواهند به آن برسند. اینجاست که آنها متوجه می شوند که کسب و کارهایی مانند شما می توانند راه حل مورد نیازشان را ارائه دهند. می‌توانیم کلمات کلیدی قصد خریدار را به سه دسته گروه‌بندی کنیم که هر کدام مرحله متفاوتی از سفر خریدار را منعکس می‌کنند.

برای اینکه بتوانید در صفحه فرود، کاربران سایت را تبدیل به خریدار کنید؛ باید بتوانید به خوبی اعتمادسازی کنید. برای جلب اعتماد کاربر هم پیشنهاد می‌کنیم که در صفحه فرود از رسانه‌های مختلف مثل تصاویر، گیف، ویدئو و… استفاده نمایید. همچنین استفاده از گواهینامه SSL می‌تواند به صورت چشمگیری روی اعتماد کاربر تاثیرگذار باشد. فراموش نکنید که برای نوشتن اطلاعات محصول در صفحه فرود از یک کپی رایتر کمک بگیرید. اینگونه متن‌های جذاب‌تری می‌نویسید که می‌تواند کاربر را به خرید تشویق کند.

در دنیای دیجیتال امروز که هر لحظه با اطلاعات بی‌کران آکنده می‌شود، سئو همچون قطب‌نمایی است که وب‌سایت‌ها را در مسیر دیده شدن هدایت می‌کند. از بهینه‌سازی فنی پشت پرده تا خلق محتوای جذاب و ارزشمند که همچون چراغی کاربران را به سمت خود جلب می‌کند، هر جنبه‌ای از سئو به دقت بافته شده تا ارتباطی معنادار بین برندها و مخاطبینشان برقرار سازد. در این مسیر پرفراز و نشیب، کلید موفقیت در دستان کسانی است که همواره آموزش می‌بینند، آزمایش می‌کنند و با پویایی‌های مستمر موتورهای جستجو همگام می‌شوند. سئو نه تنها زبان موتورهای جستجو را می‌داند، بلکه در عمق ارتباط انسانی نیز ریشه دوانده و با هر کلیک، روایتی نو از این مکالمه دیجیتال را شکل می‌دهد. با کمک سئو، سایت فروشگاهی شما در نتایج گوگل در صفحات اول نشان داده میشود. همین موضوع سبب شناخته شدن فروشگاه اینترنتی شما و برند شدن سایتتان میشود و کاربران زیادی به سایت شما سر میزنند.

پس از ثبت محل کسب و کار خود در گوگل مپس ، از همکاران ، مشتریان و دوستان خود بخواهید با ثبت نظر ات خود در گوگل مپ در باره کسب و کار و محصولات شما به بهبود سئو محلی شما کمک کنند . لینک های داخلی یکی دیگر از مولفه های اصلی سئو سایت فروشگاهی می باشد. در هر صفحه محصول محتوایی حداقل 1000 کلمه ای بنویسید که 3-5 بار شامل کلمات کلیدی هدف شما باشد. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو که نباید نادیده گرفته شود، نقش حیاتی محتوا در جذب و نگهداشت کاربران است. محتوا نه تنها باید برای موتورهای جستجو بهینه شود بلکه باید به گونه‌ای طراحی شود که با کاربران نیز تعامل داشته باشد.

همچنین می‌تواند براساس معیارهای مختلف فیلتر مورد نظر خود را اعمال کند و موبایل‌های مناسب خود را مشاهده کند. عنوان سئو یا SEO title، در واقع همون عنوانی عنوانی است که در صفحه نتایج جستجو برای کاربران نمایش داده می‌شود. در نوشتن عنوان سئو برای صفحات محصولات فروشگاه آنلاین خود، سعی کنید از تکنیک‌های عنوان‌نویسی و کپی‌رایتینگ استفاده کنید تا عناوین جذابی ایجاد کنید. این عناوین باید در صفحه نتایج جستجو مشابه قلابی باشند که کاربران را  ترغیب به خواندن محتوای شما کند. در ابتدا، لازم است استراتژی کلی سئو و بهینه سازی وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.

کلمه کلیدی مورد نظر خود را به روشی وارد کنید که طبیعی به نظر برسد و متناسب با محتوای شما باشد. برچسب های عنوان و توضیحات متا به عنوان قسمت های اصلی هر صفحه در لیست جستجوی گوگل ظاهر می شوند. در این مثال ، صفحه اصلی به دسته ها تقسیم می شود (اولین کلیک) ، و هر دسته حاوی محصولات مرتبط است (کلیک دوم). از طرف مقابل ، ساختار سایت فروشگاهی کاملاً منظم و صحیح به این شکل است. هر بار که محصول یا دسته ای را اضافه یا حذف می کنید باید کل وب سایت را از نو تنظیم کنید. در این حالت ، ربات های گوگل و کاربران فقط برای دستیابی به محصولات باید از طریق چندین صفحه حرکت کنند و این ساختار خیلی پیچیده و عمیق است.

همانطور که ذکر شد کلمات کلیدی مربوط به اسم سایت مانند دیجی کالا کاربردی برای شما ندارد. اما قبل از شروع فرایند تحقیق کلمات کلیدی ، یک نکته اساسی وجود دارد که شما باید آن مورد توجه قرار دهید. شما ابتدا باید بفهمید که مشتریان احتمالی شما هنگام جستجو در گوگل کدام عبارات جستجو یا کلمات کلیدی را تایپ میکنند. اپن کارت فارسی با نام شرکتی داده پردازان سپنتا مهر از سال 1390 با طراحی سایت فروشگاه و خدمات سئو در حال فعالیت است. سئو خارجی زمانی نتیجه می دهد که نکاتی که در ادامه بیان کرده ایم را رعایت کنید.

در این مقاله بهترین راهکارها برای بهینه‌سازی سئوی فروشگاه آنلاین شما را بررسی می‌کنیم تا بتوانید ترافیک بیشتری به وب‌سایت خود جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید. محتوای بلاگ همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا کلمات کلیدی طولانی‌تر و کمتر رقابتی را هدف قرار داده و به بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو کمک کنید. خصوصا با توجه اینکه تعداد صفحات در سایت های فروشگاه اینترنتی زیاد است، اهمیت داشتن یک ساختار مناسب برای محصولات بسیار مهم‌تر است. چرا که با این کار علاوه بر دسترسی راحت‌تر کاربران به صفحات، جستجو را برای موتورهای گوگل هم راحت می‌کند. پس به طور کلی، شما با سئو سایت فروشگاهی خود به جستجوی راحت‌تر کاربرانی که قصد خرید محصولی را دارند، کمک می‌کنید و از این طریق می‌توانید مخاطبین هدف را به سمت سایت خود دعوت کنید.

کاربران زیادی زمانی که با کندی صفحات سایت روبرو میشوند، کلافه شده و از خرید خود منصرف میشوند. ایجاد یک فروشگاه آنلاین یک فرصت عالی است، به‌خصوص با توجه به رشد سریع تجارت الکترونیک در ایران. برای موفقیت در بازار آنلاین، باید از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) استفاده کنید. در این مقاله، تکنیک‌های ضروری سئو برای وب سایت های فروشگاهی را بررسی می‌کنیم که برای کسانی که با فناوری اطلاعات یا بازاریابی دیجیتال آشنایی زیادی ندارند، مناسب است. بسیاری از سایت‌های فروشگاهی در اشتباهی گرفتار می‌شوند و توضیحات محصول را به صورت کپی از سایت سازنده محصول درآورده و منتشر می‌کنند.

این پلن های هاستینگ با امنیت بالا، سرعت بی‌نظیر، آپ تایم 99.9% و ترافیک نامحدود، تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. با ترافیک نامحدود و قابلیت مقیاس‌پذیری، می‌توانید بدون نگرانی از محدودیت‌ها، کسب‌وکار خود را گسترش دهید. بهینه‌سازی توضیحات متا یا meta description، یکی از بخش‌های حائز اهمیت در سئو صفحات محصول است و نباید آن را نادیده بگیرید. کلمات کلیدی عبارت‌هایی هستند که کاربران برای جستجوی محصولات یا خدماتی مانند محصولات شما استفاده می‌کنند. در این مقاله، انواع مختلفی از کلمات کلیدی قصد خریدار را بررسی می‌کنیم و نکاتی را در مورد شناسایی شرایطی که تبدیل و فروش بیشتری را برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورند، ارائه می‌کنیم. به‌طور کلی، سئوی محلی بیشتر برای جستجوهایی مفید است که هدف‌شان یافتن خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص است.

وجود پست های وبلاگ با کیفیت بالا یک روش عالی برای بدست آوردن چندین بک لینک با کیفیت است که توسط آن می توانید از طریق لینک داخلی مستقیماً اعتبار صفحه محصول یا دسته بندی مدنظر شما را افزایش دهید. محصول یا صفحات دسته بندی که بک لینک زیادی ندارند برای قرار گرفتن در رتبه های اول نخست گوگل چندان زیاد نیست. هدف و قصد کاربر مهمترین موضوعی است که باید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی مورد توجه قرار گیرد. کلمات کلیدی مورد نظر را که دارای حجم مناسب جستجو ، رقابت کم تا متوسط هستند و می توانند باعث ایجاد ترافیک وررئدی و فروش شوند ، شناسایی کنید. جهت انجام سئو سایت فروشگاهی و افزایش بازدید کننده و در نتیجه فروش بیشتر، این 8 مرحله سئو سایت را با دقت انجام دهید.

اگر ابتدای راه هستید، استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی روزانه بالا و درصد سختی کم، گزینه بهتری برای شما خواهد بود. نکاتی که در این مقاله آموزشی گفته شد، باید در هر سایت فروشگاهی رعایت شود. شاید بگویید موضوع و زمینه فعالیت سایت فروشگاهی شما فرق دارد؛ اما تمام نکاتی که در این مقاله اشاره شد، برای همه سایت‌های فروشگاهی مناسب است و باید رعایت شود. تجربه ثابت کرده است که تصاویر باکیفیت تاثیر بسیار زیادی در خرید کاربران دارد. در واقع هرچه از تصاویر باکیفیت‌تری استفاده کنید، احتمال اینکه کاربران ترغیب به خرید شوند بیشتر است.

HTTPS به این معنی است که سایت شما از رمزگذاری SSL برای ایجاد ارتباط بین سایت و مرورگربازدید کنندگان استفاده می کند. Breadcrumbs یا خرده نان ( اشاره به داستان هانس و گریتل و ریختن خرده نان جهت پیدا کردن مسیر بازگشت به خانه ) همان مسیرهای متنی کوچکی است که اغلب در بالای صفحه ها قرار دارند. با توجه به اینکه بیش از 60٪ از کل ترافیک اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، این کاملاً منطقی است. در صورت تصمیم به تغییر URL های فعلی ، حتما از ریدایرکت کردن کلیه صفحات قدیمی به صفحات جدید اطمینان حاصل نمایید. در آخر ، مطمئن شوید که از کلمات دستوری استفاده می کنید و یک فراخوان برای کلیک کردن دارید. در مطلب " آموزش ریدایرکت 301 در وردپرس " به شما یاد داده ایم که چطور صفحات سایتتان را ریدایرکت کنید.

از آنجا که گوگل نمی تواند تصاویر را بخواند ، برای درک اینکه تصویر چیست ، به متن جایگزین alt متکی است. URL های کوتاه و کاربرپسند داشته باشید که افراد بتوانند آنها را درک کند. محتوای خود را با استفاده از تگ های عنوان h1 ، h2 ، h3 و غیره ساختار دهید. اگر نحوه ثبت نام در این دو سایت را نمی دانید، پیشنهاد می کنیم، مطلب " ثبت فروشگاه در ایمالز " را مطالعه کنید. اگر برچسبی دارید که صفحه آن هیچ مطلب مفیدی ندارد، آن را حذف کنید؛ چرا که با این کار فقط بودجه خزش گوگل را از دست خواهید داد.

با استفاده از کلمات احساسی ، اطلاعات و کلمات کلیدی مرتبط با ان مطمئناً موجب بهبود رتبه خود می شوید. بنابراین ، با استفاده از مولدهای کلمات کلیدی LSI ، می توانیم مجموعه مناسب کلمات  LSI را برای کلمه کلیدی اصلی مورد نظر خود بدست آوریم. کلمات کلیدی متوسط(medioum-sized) حجم جستجوی بالاتری نسبت به کلمات کلیدی بزرگ (Long-tail) دارند ، اما شما با رقابت های بیشتری روبرو می شوید به همین دلیل کیفیت بیشتری برای رتبه بندی نیاز دارید. در طول تحقیق درباره کلمات کلیدی خود ، ممکن است کلمات کلیدی زیادی پیدا کنید ،حتی ممکن است بسیار گیج کننده هم باشد. بیایید نحوه تفکیک کلمات کلیدی خود را با در نظر گرفتن استراتژی های بهینه سازی کلمات کلیدی توضیح دهیم. این بهترین ابزار برای بررسی محتواهای تکراری در وب سایت کسب و کار اینترنتی شما است.

از داده‌های ساختاریافته مخصوص کسب‌وکارهای محلی استفاده کنید (مانند Local Business Schema). این داده‌ها به گوگل کمک می‌کنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد. پلتفرمی جامع برای نظارت و بهبود رتبه‌بندی جستجوهای محلی، ایده‌آل برای کسب‌وکارهای کوچک و آژانس‌های بازاریابی. – برخی ابزارهای هوش مصنوعی امکان آزمایش A/B را برای انواع مختلف URL فراهم می‌کنند تا ببینند کدام یک از نظر رتبه‌بندی سئو و تعامل کاربران بهتر عمل می‌کند. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وب‌سایت‌های متخلف و همچنین نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که اکثر این الگوریتم‌ها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آن‌ها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه‌ در گوگل مواجه می‌شوید.

تغییرات و به‌روزرسانی‌های مداوم این الگوریتم باعث می‌شود کسب‌وکارها برای بهینه‌سازی استراتژی‌های محلی خود همیشه به‌روز باشند. الگوریتم Product Review از جمله الگوریتم‌ های گوگل است که اثر آن به‌خصوص روی وب سایت‌های فروشگاهی، بسیار محسوس‌تر از وب سایت‌های دیگر است. این موضوع باعث می‌شد که کاربران نتوانند اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری در مورد خرید محصول را به دست آورند. با بررسی الگوریتم های گوگل، به‌سادگی می‌توان فهمید که یکی از خطوط قرمز اصلی گوگل، وب سایت‌های اسپم (Spam) است. حتی وب سایت Ebay نیز در یک بازه‌ی زمانی، توسط این الگوریتم جریمه شد و بعضی از صفحات آن با کاهش رتبه مواجه شدند.

آمازون همچنین کشف کرد که تاخیر 1 ثانیه ای در بارگیری صفحات محصولات برای آنها 16 میلیارد دلار در سال هزینه دارد . Schema کد ویژه ای است که می توانید در صفحات خود اضافه کنید تا به گوگل جهت درک بهتر محتوای شما صفحه شما کمک کند. اگر می خواهید سئو داخلی خود را به سطح جدیدی برسانید و در نتایج جستجو برجسته شوید ، باید داده های ساخت یافته را به صفحات خود اضافه کنید. همانطور که قبلاً گفته شد ، لینک های داخلی به کاربران و ربات ها کمک می کند تا براحتی در سایت شما حرکت کنند. خوشبختانه معمولا لینک های داخلی به محصولات مشابه به صورت پیش فرض در افزونه های فروشگاهی مانند ووکامرس وجود دارد. شرح تصویری بسیار کوتاه بنویسید و مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر خود را هر زمان که منطقی باشد در آن قرار دهید.

بهینه‌سازی صفحات محصول برای دستگاه‌های موبایل می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر افزایش تعامل کاربران داشته باشد. اطمینان از سرعت بارگذاری سریع، طراحی واکنش‌گرا، و ناوبری آسان در دستگاه‌های موبایل می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد. افزایش تعامل کاربران در صفحات محصول یکی از عوامل کلیدی برای بهبود رتبه‌بندی و افزایش فروش است. تعامل بیشتر کاربران نشان‌دهنده رضایت و علاقه آنها به محتوای صفحه شما است که می‌تواند به بهبود نرخ تبدیل و کاهش نرخ پرش کمک کند. در ادامه به روش‌هایی برای افزایش تعامل کاربران در صفحات محصول پرداخته می‌شود. توضیحات متا قطعه‌ای از متن است که دقیقاً زیر عنوان متا در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود.

این کار با بهینه سازی عنوان ها، توضیحات متا، کلمات کلیدی و ساختار URL دسته بندی ها انجام می‌شود. لوکال سئو (Local SEO) در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ شکل گرفت، زمانی که موتورهای جستجو تلاش کردند نتایجی مرتبط با موقعیت مکانی کاربران، مانند ساعات کاری فروشگاه‌ها یا موقعیت آن‌ها در نقشه، ارائه دهند. پیش از پیدایش لوکال سئو، کسب‌وکارها بیشتر به روش‌های سنتی مثل تبلیغات چاپی و معرفی دهان‌به‌دهان برای جذب مشتریان محلی متکی بودند. این تحول دیجیتال به کسب‌وکارها امکان داد تا با استفاده از عوامل رتبه‌بندی محلی، به شکلی هدفمندتر در جستجوهای محلی دیده شوند و به مشتریان اطراف خود دسترسی پیدا کنند. تا اواسط دهه ۲۰۰۰، لوکال سئو به یکی از ابزارهای کلیدی برای تسلط بر بازارهای محلی تبدیل شد.

اطمینان از اینکه صفحات محصول در همه دستگاه‌ها به خوبی نمایش داده می‌شوند. نمایش پیشنهادات ویژه یا تخفیف‌های محدود به زمان خاصی که کاربران را تشویق به خرید فوری می‌کند. پاسخ دادن به نظرات مشتریان، چه مثبت و چه منفی، نشان‌دهنده توجه شما به بازخوردهای آنها است و می‌تواند تجربه مشتریان را بهبود بخشد. نظرات مشتریان نشان می‌دهد که افراد دیگر از محصول شما استفاده کرده‌اند و از آن راضی بوده‌اند، که این موضوع می‌تواند اعتماد مشتریان جدید را جلب کند. ویدیوها ابزار قدرتمندی هستند که می‌توانند اطلاعات بیشتری را به صورت جذاب‌تر و مؤثرتر ارائه دهند.

بدون استفاده از کلمات کلیدی، امکان بهینه سازی صفحات محصول و فروشگاه وجود ندارد. در این مرحله، باید با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی و آنالیز ساختار محتوای کاربران و سایر عوامل، مشخص کنید که مشتریان شما در زمان جستجو در گوگل، از کلمات کلیدی کدام استفاده می‌کنند. سپس پس از تشخیص لیست کلمات کلیدی و بررسی کانسپت کلمه کلیدی، نوع صفحات مورد نیاز برای هر کلمه کلیدی را تعیین کنید و یک قدم به سمت پیاده سازی سئو صفحه محصول نزدیک‌تر شوید. الگوریتم محلی گوگل برای نمایش بهترین نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر طراحی شده‌است. این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسب‌وکارها، نتایجی را ارائه می‌دهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینه‌هایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آن‌ها پیشنهاد دهد.

حتی اگر خودتان هم جای کاربران بگذارید، به سایت‌هایی که از تصاویر بی‌کیفیت استفاده می‌کنند، نمی‌توانید اعتماد کنید. در ادامه به نکات مهمی در رابطه با بهینه‌سازی صفحات دسته‌بندی اشاره می‌کنیم که می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاری که باید در صفحه اصلی سایت انجام دهید، این است که کاربران را به خرید کردن دعوت کنید. در واقع اگر نتوانید یک دعوت به اقدام (CTA) خوب در صفحه اصلی سایت و همچنین سایر صفحات داشته باشید، به فکر فروش بیشتر هم نباشید. چنانچه نمیدانید چطور این فرایند باید انجام شود پیشنهاد میکنم مقاله تحقیق کلمات کلیدی را مطالعه کنید.

بنابراین، تلاش کنید توضیحات محصولات را خودتان بنویسید و از محتوای کپی‌شده استفاده نکنید. محتواکده مجموعه بزرگی است که خدمات متنوعی همچون سفارش تولید محتوا ، طراحی سایت و خدمات سئو سایت را انجام می دهد و میتوانید از هر یک از این خدمات از طریق منو سایت بهره مند شوید. طراحی منوها و دکمه‌ها به گونه‌ای که کاربران به راحتی بتوانند در صفحات محصول حرکت کنند. نمایش محصولاتی که با محصول اصلی مورد علاقه کاربران هماهنگی دارند و می‌توانند به عنوان مکمل استفاده شوند. توضیحات کامل به مشتریان اطلاعات جامعی درباره محصول ارائه می‌دهد و آنها را به خرید ترغیب می‌کند.

همانطور که می‌بینید، مشتریان بالقوه نزدیک به فروش از کلمات کلیدی با قصد خرید بالاتر استفاده می‌کنند. این شامل آدرس دقیق، شماره تماس، ایمیل، لینک وب‌سایت، ساعت‌های کاری و عکس‌های واقعی از محل کسب‌وکار شما می‌شود. اطلاعات کسب‌وکارتان را در دایرکتوری‌های معتبر محلی ثبت کنید و از یکسان بودن نام، آدرس و شماره تلفن در همه پلتفرم‌ها اطمینان حاصل کنید. الگوریتم‌های گوگل به قواعد و قانون‌هایی گفته می‌شود که گوگل برای امتیازدهی به وب‌سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کند. اما منظور از آپدیت گوگل که در برخی موارد به‌ اشتباه به‌جای الگوریتم مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌روزرسانی‌های هسته‌ی گوگل است.

زمانی که اقدام به سئو سایت کردید، به مرور زمان میزان ترافیک سایت را افزایش خواهید داد. حال این ترافیک سایت چه تاثیری بر روی سایت شما دارد؟ حدود 44 درصد مردم دنیا برای خرید از سایت های فروشگاهی، ابتدا محصول خود را در اینترنت جستجو می کنند. زمانیکه ترافیک سایت شما با کمک سئو افزایش یافته باشد، در نتیجه این فروشگاه در نتایج اولیه گوگل نشان داده خواهد شد. همچنین 23 درصد از سفارشات آنلاین از طریق فروشگاه هایی انجام می گیرد که ترافیک بالایی داشته و در گوگل نمایش داده میشوند. در واقع اگر صفحه را بیش‌از حد شلوغ کنید، کاربر دچار سردرگمی می‌شود و با حجم عظیمی از اطلاعات روبرو می‌شود.

مدیریت نظرات، پاسخ‌گویی به بازخوردها (چه مثبت و چه منفی) و ایجاد پروفایل‌های معتبر در سایت‌های دایرکتوری محلی می‌تواند برجستگی کسب‌وکار شما را افزایش دهد. – ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به طور مداوم وب‌سایت شما را برای لینک‌های شکسته یا URLهای قدیمی پایش کنند. اگر مشکلی شناسایی شود، هوش مصنوعی می‌تواند به شما هشدار دهد یا به طور خودکار آن را رفع کند، که باعث تجربه کاربری بهتر و سئوی قوی‌تر می‌شود. الگوریتم های گوگل قوانین مربوط به نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌های مختلف را مشخص می‌کنند. به‌عنوان مثال برخی از این الگوریتم‌ها وب‌سایت‌های خاطی را جریمه می‌کنند و برخی دیگر کیفیت محتوا و سیستم لینک‌دهی داخلی و خارجی وب‌سایت را بررسی کرده و به آن‌ها امتیاز می‌دهند. با انجام سئوی فروشگاهی جذب ترافیک هدفمند بیشتر، افزایش دیده شدن و در نتیجه، رشد فروش است.

اما مسئله این بود که وب‌سایت‌هایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنش‌گرا (Responsive) در توسعه‌ی وب، آنچنان وجود نداشت. گوگل هم نسبت به این ماجرا عکس‌العمل نشان داده و تلاش کرد تا وب‌سایت‌ها را مجبور کند تا به‌صورت Responsive طراحی شوند. در این مقاله به بررسی روش‌های برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان در دنیای دیجیتال می‌پردازیم و نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید اعتماد مشتریان را جلب و رابطه‌ای پایدار با آن‌ها ایجاد کنید. با رعایت این اهداف، می‌توانید به جذب ترافیک بیشتر، افزایش فروش، به موفقیت بلندمدت در بازار دست یابید. ایجاد نظرسنجی‌ها و مسابقات جذاب که کاربران را به مشارکت و تعامل با سایت تشویق می‌کند.

اگرچه توضیحات متا مستقیماً بر رتبه‌بندی صفحه محصول تأثیر نمی‌گذارد، اما تأثیر مستقیمی بر نرخ کلیک (CTR) دارد. CTR به نوبه خود یک عامل رتبه‌بندی مهم است، بنابراین بهینه‌سازی توضیحات متا از اهمیت زیادی برخوردار است. عناوین متا که شامل کلمات کلیدی هدف هستند، به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک می‌کنند. وقتی مشتریان در صفحه‌ای قرار می‌گیرند و عناصر آشنا را مشاهده می‌کنند، احساس اعتماد بیشتری به سایت خواهند داشت. اگر این عناصر وجود نداشته باشند یا ساختار صفحه غیر معمول باشد، ممکن است کاربران به سایت اعتماد نکنند و آن را ترک کنند که این موضوع به افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) منجر می‌شود. نرخ پرش بالا می‌تواند بر رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل تأثیر منفی بگذارد.

علاوه بر نوشتن توضیحات برای هر محصول، باید برای هر دسته بندی نیز محتوای مفید، با طول مناسب و دارای کلمات کلیدی نیز آماده کنید. در نهایت به آخرین موضوعی که قصد داریم اشاره کنیم و باید آن را به شدت جدی بگیرید، سرعت سایت است. امروزه تمام کاربران و خریداران انتظار دارند که سرعت سایت مناسب باشد. این موضوع اصلا منطقی نیست که کاربران برای بارگذاری هر صفحه از سایت چند ثانیه صبر کنند. بدون شک اگر سرعت سایت پایین باشد، کاربر صفحه را می‌بندد و به سراغ سایت‌های دیگر می‌رود. فراموش نکنید که در سایت‌های فروشگاهی باید قابلیت خرید به صورت مهمان وجود داشته باشد.

فقط کسب‌وکارهایی که در GMB ثبت شده‌اند، شانس حضور در لوکال پک را دارند. سالن‌های آرایشی، اسپا، مراکز تناسب اندام و خدمات مشابه به شدت از جستجوهای محلی بهره می‌برند. این ابزار وظایف مدیریت لیست‌های آنلاین را خودکار کرده و ثبات اطلاعات کسب‌وکار شما را تضمین می‌کند. BrightLocal با ارائه گزارش‌های دقیق و مدیریت یکپارچه، تمام نیازهای سئو محلی شما را پوشش می‌دهد. در این مقاله به بررسی روش‌های اندازه‌گیری بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم تا به کسب‌وکارها کمک کنیم میزان اثربخشی فعالیت‌های بازاریابی خود را به درستی ارزیابی کنند. در این مقاله به بررسی استراتژی‌هایی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند تا در بازارهای رقابتی و اشباع‌شده رشد کنید و از رقبا پیشی بگیرید.

فروشگاه های که سرعت بارگذاری آنها بیشتر است، درآمد بیشتری کسب می کنند. در سال 2006، آمازون در حال بررسی تأثیر زمان بارگذاری صفحه بر فروش بود و آنها دریافتند که هر 100 میلی‌ثانیه در زمان بارگذاری صفحه اضافه شده، 1 درصد برای آنها هزینه فروش دارد. برای نوشتن متا، از کلمات کلیدی و یک متن کوتاه استفاده کنید که کاربر را ترغیب به کلیک بر روی سایت خود کنید. برای بهینه‌سازی موثر وبسایت، استفاده از ابزارهای تحلیل و پیگیری ضروری است. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا عملکرد وبسایت خود را بسنجید و نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کنید. پلتفرم های رسانه های اجتماعی می توانند ابزاری قدرتمند برای ترویج محصولات و هدایت ترافیک به سایت تجارت الکترونیک شما باشند.

به طور کلی قانون خاصی برای طول یک محتوا وجود ندارد، اما آمار نشان می دهد که وب سایت هایی با طول محتوای بیشتر، اصولا رتبه بهتری دارند. اما باید به این نکته هم توجه کنید که طول محتوا به موضوعی که در مورد آن می نویسید نیز بستگی دارد. علاوه‌بر اینکه باید روی جستجوی داخلی کار کنید و آن را بهینه‌سازی کنید، باید مطمئن شوید که صفحات نتایج جستجوی داخلی نیز نمای بسیار خوبی را به کاربر نمایش می‌دهند. برای مثال بهتر است که قیمت محصول و دکمه افزودن به سبد خرید را در کنار نام و تصویر محصول قرار دهید. همچنین اگر قابلیت مقایسه محصولات را داشته باشید، به کاربر در خرید محصولات کمک ویژه‌ای می‌کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری